«هوتن شکیبا» به دنبال دومین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۶۸۱
هوتن شکیبا بازیگر مطرح این روزهای سینما، تئاتر و تلویزیون که تاکنون یک بار توانسته سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند امسال با فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به دنبال دریافت دومین سیمرغ خود در مهمترین رویداد سینمایی کشور است.
خبرگزاری میزان - چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از گذار از بیش از دو سال دوران اوج کرونا میتواند شروعی تازه برای سینمای کشور باشد، سینمایی که طی این سالهای کرونایی مشکلات فراوانی تجربه کرد و در عرصه تولید و پخش به نوعی بحران تازهای را پشت سر گذاشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با شروع واکسیناسیون در سال ۱۴۰۰، بازگشایی سینماها و پس از آن اعلام فروش صد در صد ظرفیت سالنهای نمایش، هنر هفتم نفس تازهای کشید و همین عاملی بود تا اهالی سینما به برگزاری با شکوه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر امیدوار شوند.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیداز سوی دیگر تلفیق دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گامی مثبت و رو به جلو برای برگزاری قدرتمند چهلمین دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور بود، با شنیدن این اخبار و رونق دوباره سینماها، اخبار مربوط به ساخت آثار سینمایی و فرستادنشان به جشنواره فیلم فجر هم قوت گرفت.
کارگردانان مختلفی برای حضور در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کردند که از جمله میتوان به محمدحسین مهدویان، بهروز شعیبی، منیر قیدی، مرتضی علی عباس میرزایی، مسعود کیمیایی و دیگر کارگردانان جوان سینما اشاره کرد.
با اعلام رسمی آثار منتخب باری حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر حال باید منتظر برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور ماند تا ببینیم کدام کارگردان و آثار می توانند به عنوان شگفتی سازان جشنواره فیلم فجر معرفی شوند.
هوتن شکیبا بازیگر مطرح این روزهای سینما، تئاتر و تلویزیون که تاکنون یک بار توانسته سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود نماید امسال با فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به دنبال دریافت دومین سیمرغ خود در مهمترین رویداد سینمایی کشور است.
شکیبا از آن بازیگرانی است که مسیر حضور در عرصه حرفهای سینما را کاملا آهسته و با دقت پیش رفته است، بازیگری که بستر تئاتر وارد عرصه تصویر شد و پس از درخشش در سریال «لیسانسهها» توانست به محبوبیت فراوانی در عرصه تلویزیون برسد.
وی پس از سالها درخشش در عرصه تئاتر راه خود برای حضور در تلویزیون و سینما را هموار کرد تا در نهایت با بازی درخشان خود در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار توانست نخستین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در مقام بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود نماید.
وی سال گذشته نیز با فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار نقش متفاوتی را ایفا کرد اما نتوانست دومین سیمرغ خود را به چنگ بیاورد، حال در چهلمین جشنواره فیلم فجر «هوتن شکیبا» با فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس در کنار پریناز ایزدیار حضور پیدا کرده و امیدوار است تا در این جشنواره در پر به خانه بازگردد.
امید شمس، کارگردان «ملاقات خصوصی» یکی از فیلم اولیهای امسال سینماست که پیشتر در عرصه فیلم کوتاه فعالیت داشته است. پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی پور، شیرین آقا کاشی، نادر فلاح، حسین پارسایی، پیام احمدی نیا، جواد قامتی، ایمان شمس، امیر حسین بیات، علیرضا زارع پرست، معصومه احمدزاده، فرهاد شهبازی، حسین شفیعی گروه بازیگران «ملاقات خصوصی» را تشکیل می دهند.
این فیلم روایتگر داستانی عاشقانه است. در خلاصه داستان فیلم «ملاقات خصوصی» آمده است: پروانه در محلهای در حومه شهر تهران صاحب یک عطاری است. پدرش به خاطر دزدی از همسایه به زندان افتاده و برادرش نیز تحت تعقیب است. فرهاد که همبند پدر پروانه است برای کارهای پدرش با او در ارتباط است تا این که به او اظهار علاقه میکند.
فیلمنامه «ملاقات خصوصی» بهصورت مشترک توسط امید شمس، علی سرآهنگ و بهمن ارک نوشته شده روایتگر داستانی عاشقانه است. بهمن ارک کارگردان فیلم تحسین شده «پوست» بهعنوان مشاور کارگردان در این پروژه سینمایی حضور دارد و علی مجیدی سرمایهگذار این فیلم است.
سایر عوامل فیلم عبارتاند از: مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، طراح لباس : سارا خالدی، طراح گریم : عباس عباسی، صدابردار: مهدی ابراهیم زاده، مدیر تولید : اسماعیل کلبی آبادی،عکاس: محمد بدرلو، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، بازنویسی و مشاور فیلمنامه: نادره سادات سرکی.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران جشنواره فیلم فجر
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور فیلم سینمایی ملاقات خصوصی دومین سیمرغ هوتن شکیبا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
عصر ایران - شاید کمتر از یکماه پیش که خبر اکران نزدیک مست عشق در رسانههای سینمایی مطرح شد، کمتر کسی پیشبینی چنین موفقیتی در گیشه سینمای ایران را برای این فیلم متصور میشد.
مست عشق، در اولین روز فروش رکورد بالاترین فروش روز اول سینمای ایران را شکست. پیش از این، بالاترین فروش روز اول سینما در روز تعطیل 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و در روز غیر تعطیل یک میلیارد و 300 میلیون تومان. اما روایت زیبای شمس و مولانا در اولین روز اکرانش که در یک روز غیر تعطیل رخ داد، این دو رکورد را یکجا شکست و به عدد اعجاب انگیز و بی سابقه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در روز اول اکران رسید.
مست عشق در حالی توانست با 50 هزار مخاطب در روز نخست به این رکورد برسد که پیش از این، تنها فیلمهای کمدی توان صدر نشینی داشتند و حتی نزدیک شدن به این اعداد برای فیلمهای غیرکمدی بیشتر شبیه رویا بود.
در حالیکه از اوایل اسفندماه سال گذشته، شایعات پراکنده درباره اکران نوروزی این فیلم در محافل سینمایی مطرح می شد، به یکباره و به دلایل نامشخص (و البته مشخص!) از گردونه اکران نوروز کنار رفت و زمزمه این شایعات از اکران نوروز به اکران عید فطر تبدیل شد. اما عدم اکران این فیلم در عید فطر باز هم بر حواشی نه چندان کم این فیلم افزود تا آنکه عوامل تولید فیلم با رونمایی از موسیقی تیتراژ فیلم با صدای علیرضا قربانی خبر از اکران فیلم در هفته پس از عید فطر دادند اما این خبر نیز نقطه پایان حواشی تمام نشدنی این فیلم نبود چراکه در فاصله یک روز تا شروع اکران، روابط عمومی فیلم خبر از تعویق اکران فیلم به دلایل فنی و آماده نبودن فیلم داد که همین موضوع با توجه به زمان طولانی تولید فیلم، بر حواشی آن بیش از پیش افزود و گمانهزنیهای درخصوص فشار سازمان سینمایی برای انجام اصلاحات در فیلم و مقاومت گروه سازنده در مقابل این درخواست را رقم زد.
به هر روی این فیلم پس از یک هفته تأخیر اعلام شده از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در حالی وارد گردونه رقابت اکران شد که دو فیلم کمدی پر قدرت همچون سالهای اخیر سینمای ایران در این عرصه در حال یکهتازی بودند و کمتر کسی شانسی برای مست عشق در رقابت با این کمدیها قائل بود؛ تمساح خونی که به تازگی رکورد رسیدن به فروش یک میلیارد تومان در ۴۰ روز را از آن خود کرده بود و سال گربه که در اولین هفته اکران خود رکورد فروش اولین روز، سه روز اول و هفته اول فیلمهای سینمایی را بدست آورده بود.
اما پیشفروش پانصد میلیون تومانی در اولین روز آغاز پیش فروش و در فاصله سه روز مانده تا شروع اکران فیلم، زنگ خطری جدی برای فیلمهای رقیب بود که این بار با حریفی دست و پا بسته رو به رو نخواهند بود.
استقبال از پیش فروش فیلم چنان زیاد بود که بسیاری از سینماهای کشور از بامداد روز چهارشنبه، اکران فیلم را با سانسهای فوقالعاده آغاز کردند. اتفاقی که سالها بود برای فیلمهای غیر کمدی در سینمای ایران تبدیل به رویا و آرزو شده بود.
مست عشق در زمان انتشار این گزارش، فروش 28 میلیارد تومان در فاصله تنها ۵ روز از شروع اکران را پشت سر گذاشته و تمامی رکوردهای سینمایی را از آن خود کرده است.
استقبال بسیار زیاد مخاطبان از فیلم، سالنهای پر از تماشاگر در تمامی سانسها از سانسهای اصطلاحاً مرده ساعت ۱۳ و ۱۵ عصر تا سانسهای فوقالعادهی بعد از نیمه شب، همگی نشان از علاقه بینندگان و به دست گرفتن نبض مخاطب توسط این فیلم دارد. موضوعی که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران توسط یک فیلم آن هم با حال و هوای عشق و حول زندگی شاعران و اسطوره های ادبی ایران زمین شکل گرفته است.
تشویقهای مردم در انتهای فیلم در سالنهای سینما، همخوانی ترانه علیرضا قربانی با شروع تیتراژ پایان فیلم در سالنها، تقاضای بلیت برای نشستن بر روی زمین در حالی که ظرفیت سالنها تکمیل شده است و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از فیلم با دیالوگهای شمس و مولانا در این فیلم در شبکههای اجتماعی توسط مخاطبان، همه و همه در حالی رخ میدهد که این اتفاقات را تنها و تنها در ایام رونق و شکوه جشنواره فیلم فجر سالهای دور شاهد بودیم.
از سوی دیگر اقبال منتقدان و اهالی سینما نسبت به این فیلم نیز در نوع خود جالب توجه و حائز اهمیت است. گویی برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، گروهی دست به تولید فیلمی زدهاند که توانسته توجه همزمان مخاطبان عام و منتقدان خاصاندیش و نکتهسنج سینما را جلب نموده و در یک نقطه مشترک به هم برساند؛ اینکه با فیلمی خاص، با قصهای جذاب و روایتی پر کشش همراه با تولید و پروداکشن قابل قبول مواجه هستیم.
بدون شک دستیابی به چنین ترکیبی از رضایت قاطبه مخاطبان در این فیلم میتواند، راهنمای سایر تهیهکنندگان و کاگردانان سینمای ایران برای تولید بیشتر آثاری از این دست و در نهایت، نیل به هدف اعتلای سینمای ایران باشد و در حالی که در سالهای اخیر، نگاه تجاری حرف نخست را در سینمای ایران زده و تفکر سنتی بر این اعتقاد بوده است که تنها فیلم های طنز قابلیت اقبال عمومی را دارد، مست عشق میتواند مسیر جدیدی را در تاریخ سینمای ایران باز نماید.
ادبیات کهن پارسی، سرشار از قصه های جذابی است که با بروز و ظهور پدیده هایی همچون مست عشق، فضای سرمایه گذاری برای تولید بیشتر آثاری از این دست که به نوعی ادای دین به فرهنگ و ادب و تاریخ و تمدن ایران و اعتلای آن است را بیش از پیش تسهیل خواهد نمود و البته باید این نکته را نیز بپذیریم که اقبال عمومی مخاطبان به آثار کهن ایرانی از جمله حکایت مولانا و شمس در مست عشق یک پیام روشن دارد و آن هم تغییر ذائقه مخاطب است.
اگرچه شاید برای پیشبینی سقف فروش مست عشق و حد نهایی اقبال مخاطبان به این فیلم کمی زود باشد، اما مسیر پیشرو و میزان فروش این فیلم تا این لحظه، نشان از تداوم این اشتیاق مردم نسبت به فیلم و شکلگیری عصر جدیدی در سینمایی ایران دارد که در آن عمق و اندیشه آثار سینمایی حرف اول را خواهد زد.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای تماشای بازیگران ترکیهای یا قصۀ شمس و مولانا؟ «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق»